Informacja dla Rodziców związana z zawieszeniem działalności szkół i przedszkoli
Rozporządzenie o wprowadzeniu stanu epidemii
Rozporządzenie MEN
Rozporządzenie Ministra Zdrowia
Uzasadnienie do rozporządzenia MEN
Plakat nt kwarantanny
Plakat nt koronawirusa
Plakat nt dezynfekcji rąk
Dyżury poradni psychologiczno-pedagogicznych
Wszyscy już Państwo zapewne wiecie, że okres zamknięcia szkół został przedłużony do dnia 10.04.2020r. do Świąt Wielkanocnych. W związku z nowymi regulacjami MEN zawartymi w rozporządzeniu z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Dyrekcja naszego ośrodka podjęła decyzję, że pracownicy placówki będą w kontakcie z wychowankami oraz ich rodzicami przy wykorzystaniu strony internetowej, telefonów, adresów e-mail i innych możliwych kanałów komunikacji celem wsparcia ich w nauce domowej, dostarczania propozycji różnych aktywności i zadań, udzielenia pomocy w rozwiązywaniu problemów, przekazywania wskazówek dla rodziców, służenie dobrą radą i pomocą. Informacje o formie kontaktu, terminy e-konsultacji i zadania do domu będą zamieszczane na naszym Facebooku i na stronie ośrodka.
Do Państwa dyspozycji pozostaje również zespół psychologiczno - pedagogiczny. O potrzebie pomocy prosimy sygnalizować wysyłając wiadomość na adres mailowy: Małgorzata Wiśniewska gosiaczek-15@wp.pl - pedagog SOW TPD Helenów Małgorzata Karcz strzelec.malgorzata@gmail.com - psycholog SOW TPD Helenów Dorota Kozłowska dkozlowska3st@gmail.com - psycholog SOW TPD Helenów Dalsza forma kontaktu, najbardziej pasującą do zgłoszonej przez Państwa sprawy, będzie ustalona indywidualnie. Jeżeli dosięgną Państwa sprawy trudne do rozwiązania dyrektor ośrodka- A.Gawiński agawinski@helenow.ploraz kierownik ośrodka - R.Łopacińska renata501@o2.pl również pozostają do Państwa dyspozycji. To trudny czas dla nas wszystkich, ale musimy wytrwać i dać radę. Pozdrawiamy serdecznie Dyrekcja oraz kadra SOW TPD Helenów.
Grafik e-konsultacji w SOW
Drodzy Rodzice! Uczmy się od dzieci, w jaki sposób eksperymentować: angażując wszystkie zmysły, bez najmniejszych oporów, bez wstydu przed pomyłką. One mają naturalną umiejętność bycia prawdziwymi odkrywcami. Dlatego zachęcamy do uczestniczenia w wydarzeniach dla dzieci i rodziców, w czasie których, łączymy naukę z emocjonującą zabawą.
CENTRUM NAUKI KOPERNIK zaprasza online dzieci i rodziców
Koronawirus - wsparcie psychologiczne i dydaktyczne dla rodzin
Warszawa uruchamia Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów. Od dzisiaj będzie można tam znaleźć pomoc w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa - chodzi przede wszystkim o edukację.
Nauczanie na odległość, lekcje online, prace domowe wysyłane do dzienników elektronicznych - w związku z koronawirusem polska szkoła znalazła się w całkiem nowej sytuacji. To trudny egzamin zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów i ich rodziców. Placówki oświatowe od 12 marca nie prowadzą zajęć, nauka prowadzona jest teraz za pośrednictwem internetu. Od środy 25 marca obowiązuje rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej o zdalnym nauczaniu - teraz jest ono obowiązkowe.
Widzimy, że nauczanie zdalne stwarza sporo problemów. Dzieci i młodzież, ale także ich rodzice, nierzadko odczuwają stres i frustrację. Chcemy im pomóc, dlatego uruchamiamy Psychologiczne Centrum Wsparcia, w którym będą dyżurować specjaliści, gotowi odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania, rozwiać wątpliwości, podpowiedzieć rozwiązania. Dziękuję nauczycielom, że działają w sposób elastyczny, a rodziców i uczniów zapewniam, że jeśli będzie taka potrzeba, udzielimy im odpowiedniego wsparcia - powiedział prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski.
Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów oferuje trzy filary pomocy:
Wsparcie psychologiczne dla rodziców Pomoc uruchamiają dwie specjalistyczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne: Uniwersytet dla Rodziców i Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii MOP. Rodzic, dzwoniąc tam, otrzyma wskazówki/porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji (brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została w sposób nagły nauką zdalną).
Od poniedziałku do piątku czynne są trzy numery telefonu dla rodziców:
• 510 205 050 (godz. 9.00-18.00)
• 519 047 372 (godz. 9.00-14.00)
• 500 717 258 (godz. 14.00-18.00) W sobotę i niedzielę 519 047 370 (godz. 10.00-16.00)
Zapraszamy także do kontaktu z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w dzielnicach (ich numery telefonów i godziny dyżurów - w załączniku).
Wsparcie dydaktyczne dla rodziców Rodzice mogą liczyć na wskazówki merytoryczne i rady dotyczące edukacji zdalnej. Na pytania odpowiedzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Uwaga! Nie będą rozwiązywać konkretnych zadań, tylko służyć radą, tłumaczyć. Kontakt drogą mailową z Warszawskim Centrum Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń: zapytajeksperta@wcies.edu.pl
Wsparcie psychologiczne dla uczniów Podczas dyżurów telefonicznych i online psycholodzy rozmawiają z uczniami nie tylko o sytuacjach i kłopotach szkolnych, ale przede wszystkim o lękach i stresach związanych z szerzącą się pandemią. Pomocą i wsparciem psychologicznym służą wszystkie dzielnicowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne (w załączniku). Dyżur w godzinach 9.00 - 19.00.
Dyżury poradni psychologiczno-pedagogicznych
E-KONSULTACJE WYCHOWAWCÓW
Prośba o zwolnienie z obowiązku zakrywania ust i nosa w miejscach publicznych przez osoby z autyzmem (całościowymi zaburzeniami rozwoju), uwzględniona została w rozporządzeniu.
Obowiązku zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki, ust i nosa nie stosuje się wobec osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym albo głębokim lub niesamodzielności.
Oznacza to, że osoby z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną nie mają obowiązku zakrywania twarzy. Co oczywiście nie oznacza, że nie mogą tego robić. Co ważne, takie osoby i ich opiekunowie nie muszą okazywać orzeczenia lub zaświadczenia o stanie zdrowia w razie kontroli.
Autorami tego opracowania są: Małgorzata Janas-Kozik Marta Nowak, Ireneusz Jelonek, Tomasz Rowiński. Opracowanie zostało pozielone na dwie częsci:
CZĘŚĆ PIERWSZA: dla rodziców, opiekunów, wychowawców w placówkach - dająca informację, gdzie, kiedy i jak należy szukać pomocy dla siebie i dziecka.
CZĘŚĆ DRUGA: Zasady pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną on-line, oddziaływania interwencji psychiatrycznych, psychoterapeutycznych, interwencji kryzysowej i psychoedukacji - zalecenia dla profesjonalistów
PEŁNY TEKST OPRACOWANIA >>>
Zachęcamy do kontaktu zarówno rodziców jak i wychowanków z naszą panią psycholog Dorotą Gromnicką - służy pomocą, wsparciem, poradą w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.piątek godziny 14.00-16.00 kontakt poprzez e-mail: dorotagromnicka@gmail.com lub telefonicznie 728829499
Wszedł w życie nowy wymóg noszenia zakrycia ust i nosa. Zachęcamy do obejrzenia filmiku jak w prosty sposób można samemu zrobić taką maseczkę.
KRÓTKA INSTRUKCJA ZAKŁADANIA I ZDEJMOWANIA MASKI ORAZ RĘKAWICZEK. WARTE ZAPOZNANIA SIĘ Z PONIŻSZYMI ZALECENIAMI, GDYŻ SĄ ONE WYSTOSOWANE PRZEZ ŚWIATOWĄ ORGANIZACJĘ ZDROWIA (WHO)
Uwaga!!! Orzeczenie do kształcenia specjalnego dla tych uczniów, którym się ono teraz kończy. Pełny tekst >>>
Powrót do normalności - kolejny etap II. Zmiany zasad bezpieczeństwa od 4 maja. >>>
Zachęcam do wspólnego zbierania kwiatków, na czystej polanie z dala od samochodów.
Wychowankowie mogą uczestniczyć w przygotowaniach zbierając, wrzucając do garnka kwiatki, nalewając wodę, dodając cukier i cytrynę - zgodnie z przepisem zapisanym w symbolach.
Przy okazji będą rozwijać się sensorycznie: mogą próbować smaku, powąchać, podotykać, doświadczyć i oczywiście, na koniec wypić pyszną lemoniadę ;-)
z pozdrowieniami Pani Bożena.
Przepis na uodparniający syrop z mniszka
Dziś poruszamy bardzo ważny problem - problem depresji
Trzeba o niej rozmawiać ponieważ stwierdza się ją u 2% dzieci oraz nawet u 8% nastolatków. Szacuje się, że szeroko rozumiane zaburzenia depresyjne mogą występować aż u 20% nastolatków, a niektóre źródła podają, że objawy depresyjne stwierdza się u blisko co trzeciego nastolatka.
Zachęcamy do obejrzenia filmu Znikające dzieci. Nastoletnia depresja