Informacja dla Rodziców związana z zawieszeniem działalności szkół i przedszkoli


Rozporządzenie o wprowadzeniu stanu epidemii


Rozporządzenie MEN


Rozporządzenie Ministra Zdrowia


Uzasadnienie do rozporządzenia MEN


Plakat nt kwarantanny


Plakat nt koronawirusa


Plakat nt dezynfekcji rąk


Dyżury poradni psychologiczno-pedagogicznych
Wszyscy już Państwo zapewne wiecie, że okres zamknięcia szkół został przedłużony do dnia 10.04.2020r. do Świąt Wielkanocnych.
W związku z nowymi regulacjami MEN zawartymi w rozporządzeniu z dnia 20 marca 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Dyrekcja naszego ośrodka podjęła decyzję, że pracownicy placówki będą w kontakcie z wychowankami oraz ich rodzicami przy wykorzystaniu strony internetowej, telefonów, adresów e-mail i innych możliwych kanałów komunikacji celem wsparcia ich w nauce domowej, dostarczania propozycji różnych aktywności i zadań, udzielenia  pomocy w rozwiązywaniu problemów, przekazywania wskazówek dla rodziców, służenie dobrą radą i  pomocą.  Informacje o formie kontaktu, terminy e-konsultacji i zadania do domu będą zamieszczane na naszym Facebooku i na stronie ośrodka.





Do Państwa dyspozycji pozostaje również zespół psychologiczno - pedagogiczny. O potrzebie pomocy prosimy sygnalizować wysyłając wiadomość na adres mailowy:
Małgorzata Wiśniewska  gosiaczek-15@wp.pl - pedagog SOW TPD Helenów
Małgorzata Karcz strzelec.malgorzata@gmail.com - psycholog SOW TPD Helenów
Dorota Kozłowska dkozlowska3st@gmail.com - psycholog SOW TPD Helenów
Dalsza forma kontaktu, najbardziej pasującą do zgłoszonej przez Państwa sprawy, będzie ustalona indywidualnie.
Jeżeli dosięgną Państwa sprawy trudne do rozwiązania dyrektor ośrodka- A.Gawiński agawinski@helenow.pl oraz  kierownik ośrodka - R.Łopacińska renata501@o2.pl również pozostają do Państwa dyspozycji.
To trudny czas dla nas wszystkich, ale musimy wytrwać i dać radę.
Pozdrawiamy serdecznie
Dyrekcja oraz kadra SOW TPD Helenów.
Grafik e-konsultacji w SOW

Drodzy Rodzice! Uczmy się od dzieci, w jaki sposób eksperymentować: angażując wszystkie zmysły, bez najmniejszych oporów, bez wstydu przed pomyłką. One mają naturalną umiejętność bycia prawdziwymi odkrywcami. Dlatego zachęcamy do uczestniczenia w wydarzeniach dla dzieci i rodziców, w czasie których, łączymy naukę z emocjonującą zabawą.

CENTRUM NAUKI KOPERNIK zaprasza online dzieci i rodziców


Koronawirus - wsparcie psychologiczne i dydaktyczne dla rodzin



Warszawa uruchamia Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów. Od dzisiaj będzie można tam znaleźć pomoc w trudnych sytuacjach związanych z pandemią koronawirusa - chodzi przede wszystkim o edukację.

Nauczanie na odległość, lekcje online, prace domowe wysyłane do dzienników elektronicznych - w związku z koronawirusem polska szkoła znalazła się w całkiem nowej sytuacji. To trudny egzamin zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów i ich rodziców. Placówki oświatowe od 12 marca nie prowadzą zajęć, nauka prowadzona jest teraz za pośrednictwem internetu. Od środy 25 marca obowiązuje rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej o zdalnym nauczaniu - teraz jest ono obowiązkowe.

Widzimy, że nauczanie zdalne stwarza sporo problemów. Dzieci i młodzież, ale także ich rodzice, nierzadko odczuwają stres i frustrację. Chcemy im pomóc, dlatego  uruchamiamy Psychologiczne Centrum Wsparcia, w którym będą dyżurować specjaliści, gotowi odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania, rozwiać wątpliwości, podpowiedzieć rozwiązania.  Dziękuję nauczycielom, że działają w sposób elastyczny, a rodziców i uczniów zapewniam, że jeśli będzie taka potrzeba, udzielimy im odpowiedniego wsparcia - powiedział prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski.


Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów oferuje trzy filary pomocy:

Wsparcie psychologiczne dla rodziców
Pomoc uruchamiają dwie specjalistyczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne: Uniwersytet dla Rodziców i Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii MOP.  Rodzic, dzwoniąc tam, otrzyma wskazówki/porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji (brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została w sposób nagły nauką zdalną).


Od poniedziałku do piątku czynne są trzy numery telefonu dla rodziców:

•    510 205 050  (godz. 9.00-18.00)

•    519 047 372 (godz. 9.00-14.00)

•    500 717 258 (godz. 14.00-18.00)     W sobotę i niedzielę 519 047 370 (godz. 10.00-16.00)

Zapraszamy także do kontaktu z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi w dzielnicach (ich numery telefonów i godziny dyżurów - w załączniku).

Wsparcie dydaktyczne dla rodziców
Rodzice mogą liczyć na wskazówki merytoryczne i rady dotyczące edukacji zdalnej. Na pytania odpowiedzą nauczyciele poszczególnych przedmiotów. Uwaga! Nie będą rozwiązywać konkretnych zadań, tylko służyć radą, tłumaczyć. Kontakt drogą mailową z Warszawskim Centrum Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń: zapytajeksperta@wcies.edu.pl

Wsparcie psychologiczne dla uczniów
Podczas dyżurów telefonicznych i online psycholodzy rozmawiają z uczniami nie tylko o sytuacjach i kłopotach szkolnych, ale przede wszystkim o lękach i stresach związanych z szerzącą się pandemią. Pomocą i wsparciem psychologicznym służą wszystkie dzielnicowe poradnie psychologiczno-pedagogiczne (w załączniku). Dyżur w godzinach 9.00 - 19.00.
Dyżury poradni psychologiczno-pedagogicznych


E-KONSULTACJE WYCHOWAWCÓW


Prośba o zwolnienie z obowiązku zakrywania ust
i nosa w miejscach publicznych przez osoby z autyzmem (całościowymi zaburzeniami rozwoju), uwzględniona została w rozporządzeniu.

Obowiązku zakrywania, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki, ust i nosa nie stosuje się wobec osoby, która nie może zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia, całościowych zaburzeń rozwoju, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym albo głębokim lub niesamodzielności.

Oznacza to, że osoby z autyzmem lub z niepełnosprawnością intelektualną nie mają obowiązku zakrywania twarzy. Co oczywiście nie oznacza, że nie mogą tego robić. Co ważne, takie osoby i ich opiekunowie nie muszą okazywać orzeczenia lub zaświadczenia o stanie zdrowia w razie kontroli.

Autorami tego opracowania są: Małgorzata Janas-Kozik Marta Nowak, Ireneusz Jelonek, Tomasz Rowiński.
Opracowanie zostało pozielone na dwie częsci:

CZĘŚĆ PIERWSZA:
dla rodziców, opiekunów, wychowawców w placówkach
- dająca informację, gdzie, kiedy i jak należy szukać pomocy
dla siebie i dziecka.

CZĘŚĆ DRUGA:
Zasady pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną on-line, oddziaływania interwencji psychiatrycznych, psychoterapeutycznych, interwencji kryzysowej i psychoedukacji - zalecenia dla profesjonalistów
PEŁNY TEKST OPRACOWANIA >>>

Zachęcamy do kontaktu zarówno rodziców jak i wychowanków z naszą panią psycholog Dorotą Gromnicką - służy pomocą, wsparciem, poradą w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.piątek godziny 14.00-16.00 kontakt poprzez e-mail: dorotagromnicka@gmail.com lub telefonicznie 728829499

Wszedł w życie nowy wymóg noszenia zakrycia ust i nosa. Zachęcamy do obejrzenia filmiku jak w prosty sposób można samemu zrobić taką maseczkę.
KRÓTKA INSTRUKCJA ZAKŁADANIA I ZDEJMOWANIA MASKI ORAZ RĘKAWICZEK. WARTE ZAPOZNANIA SIĘ
Z PONIŻSZYMI ZALECENIAMI, GDYŻ SĄ ONE WYSTOSOWANE PRZEZ
ŚWIATOWĄ ORGANIZACJĘ ZDROWIA (WHO)


Uwaga!!!    
Orzeczenie do kształcenia specjalnego dla tych uczniów, którym się ono teraz kończy.
Pełny tekst >>>


Powrót do normalności - kolejny etap II. Zmiany zasad bezpieczeństwa od 4 maja. >>>

Zachęcam do wspólnego zbierania kwiatków, na czystej polanie z dala od samochodów.

Wychowankowie mogą uczestniczyć w przygotowaniach zbierając, wrzucając do garnka kwiatki, nalewając wodę, dodając cukier i cytrynę - zgodnie z przepisem zapisanym w symbolach.

Przy okazji będą rozwijać się sensorycznie: mogą próbować smaku, powąchać, podotykać, doświadczyć i oczywiście, na koniec wypić pyszną lemoniadę ;-)

z pozdrowieniami Pani Bożena.
Przepis na uodparniający syrop z mniszka

Dziś poruszamy bardzo ważny problem - problem depresji

Trzeba o niej rozmawiać ponieważ stwierdza się ją u 2% dzieci oraz nawet u 8% nastolatków. Szacuje się, że szeroko rozumiane zaburzenia depresyjne mogą występować aż u 20% nastolatków, a niektóre źródła podają, że objawy depresyjne stwierdza się u blisko co trzeciego nastolatka.

Zachęcamy do obejrzenia filmu Znikające dzieci. Nastoletnia depresja