DYREKTOR: Arkadiusz Adamecki
SEKRETARZ PRZEDSZKOLA: Anna Sobota
TERAPEUCI PEDAGOGICZNI / TERAPEUCI BEHAWIORALNI Agata Stępniewska, Natalia Wytrychowska, Lidia Orzechowska, Mariola Gugała, Aneta Deska, Anna Kryczyk Ewelina Śliwecka,
ASYSTENCI: Katarzyna Gałązka, Anna Kopik, Sylwia Szymańska, Natalia Witak
PSYCHOLOG: Maria Bogucka, Róża Michalska, Maja Niedźwiedzka
LOGOPEDA Izabela Binkowska,
FIZJOTERAPEUCI: Magdalena Szczęsna,
ARKADIUSZ ADAMECKI
W przedszkolu chyba nie był najgrzeczniejszym dzieckiem albowiem swój pobyt w nim pamięta z perspektywy kąta. Dlatego właśnie w swojej pracy stawia na pozytywne wzmocnienia motywujące podopiecznych bardziej niż surowe kary.
W Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki pracuje od 2004 roku. Jest pedagogiem z ukończonymi specjalizacjami w zakresie oligofrenopedagogiki, pedagogiki leczniczej, resocjalizacji oraz zarządzania oświatą. Specjalista w zakresie wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Posiada duże doświadczenie jako terapeuta integracji sensorycznej i hipoterapii. Kieruje przedszkolem oraz prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne. Zawodowo doskonali się w pracy z dziećmi z autyzmem .
Obecnie w trakcie robienia licencji terapeuty behawioralnego. Pracuje pod superwizją dr. Neli Grzegorczyk - Dłuciak
AGNIESZKA ŚWIĄTEK
Ma kwalifikacje terapeuty NDT-Bobath i terapeuty Integracji Sensorycznej.
Jest instruktorem Masażu Shantala. Ukończyła specjalistyczne kursy i szkolenia m.in.: Wczesne wspomaganie niemowląt i małych dzieci, Kinesiology Taping- stopień podstawowy, NDT-Bobath-basic, Integracja Sensoryczna I i II stopień.
Praca z dziećmi to jej pasja. Lubi również aktywny wypoczynek, narty, podróże i psychologię.
KATARZYNA GAŁĄZKA
asystent grupy Żółtej. Od zawsze marzyła o pracy w przedszkolu. Od września 2016r. pracuje i to w przedszkolu specjalnym a z czasem tylko utwierdza się w przekonaniu, że to jest to, co chce robić. Zamierza podnosić swoje kwalifikacje w tym kierunku i dlatego niebawem rozpoczyna kurs na terapeutę behawioralnego.
MARIA BOGUCKA
W przedszkolu uwielbiała słuchać bajek i marzyła o tym, żeby zostać dobrą wróżką. Taką, która czarodziejską różdżką będzie zdejmowała zaklęcia złej czarownicy, zrozumie mowę zwierząt i będzie rozwiązywać najtrudniejsze zagadki.
Ukończyła Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w 2002 roku, studiowała również na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Wiedeńskiego w Austrii. Odbyła praktyki, wizytacje i staże m. in. w Przedszkolu Specjalnym nr 393 w Warszawie, Szkole Podstawowej Specjalnej nr 327, Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu, Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w Sulejówku, St. Anna Kinderspital w Wiedniu, Warszawskim Hospicjum dla Dzieci. Od 2012 prowadzi w „Helenowie” zajęcia dla dzieci jako hipoterapeuta. W przedszkolu zajmuje się terapią psychologiczną oraz hipoterapią.
Mimo wielu przeczytanych książek jej ciekawość świata ciągle jeszcze nie jest zaspokojona. W wolnych chwilach cieszy ją radość ze spotkań z przyjaciółmi, nauka języków, odkrywanie tajemnic przyrody. Pracuje w przedszkolu od stycznia 2014 r.
MAGDALENA
SZCZĘSNA
Ukończyła Medyczne Studium Zawodowe - Konstancin Jeziorna, a także studia licencjackie - Wyższa Szkoła Rehabilitacji w Warszawie i magisterskie -Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza wydział fizjoterapii w Lublinie.
Jest instruktorem rekreacji ruchowej ze specjalnością hipoterapia. Ukończyła, również podstawowy kurs PNF. Odbyła liczne warsztaty m.in.: „Dziecko wiotkie” oraz „Zdrowe plecy i stopy dziecka”, warsztaty organizowane przez Stowarzyszenie Fizjoterapia Polska, warsztaty Metody psychomotoryczne wspomagające proces hipoterapeutyczny. Obyła staż w Ośrodku Amicus Fundacji „Zdążyć z Pomocą”. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego i Stowarzyszenia Fizjoterapia Polska ,a także współautorką artykułów i współprowadzącym warsztaty dla hipnoterapeutów. Interesuje się nurkowaniem i narciarstwem wysokogórskim.
Pracuje na stanowisku fizjoterapeuty i hipoterapeuty.
ANNA SOBOTA
Ukończyłam Wyższą Szkołę Handlu i Prawa w Warszawie. Dotychczas zawodowo związana z korporacją, ale największą satysfakcję sprawia mi praca w Helenowie.
Rodzinna atmosfera, wspaniali podopieczni, bliskość przyrody i niczym nie zmącony spokój potęgują magię tego miejsca…
Jako mama dwójki dzieci wiem, jak istotna jest rzetelna współpraca na linii Rodzic - Przedszkole. Dlatego też, dokładam wszelkich starań aby kontakt z naszą placówką był jak najbardziej płynny i owocny.
Zawsze służę pomocą.
MARIOLA GUGAŁA
Posiada wykształcenie wyższe z zakresu pedagogiki terapeutycznej z rehabilitacją, pedagogiki resocjalizacyjnej z terapią pedagogiczną oraz terapii pedagogicznej z oligofrenopedagogiką.
Będąc przez wiele lat pracownikiem IP CZD pracowała pośród dzieci z różnymi dysfunkcjami, często sprzężonymi. Codzienny kontakt z dziećmi wymagającymi szczególnej troski i specjalnej pomocy zainspirował ją do podjęcia studiów w tym kierunku. Jest autorką prac dyplomowych poświęconych dzieciom z mózgowym porażeniem dziecięcym i ich rodzinom. Swoje kompetencje zdobywała podczas praktyk zawodowych w takich placówkach jak Zespół Szkół Specjalnych nr 78, im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rykach, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Woli Rowskiej i Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Przyłęku.
Pragnie wykorzystać zdobytą wiedzę i pasję oraz gotowość do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności w pracy pedagogicznej z dziećmi niepełnosprawnymi.
IZABELA
BINKOWSKA
Jest absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej (Logopedia i Pragmatyka Komunikacyjna), Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (Neurologopedia) oraz Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Pedagogika Rewalidacyjna). Ukończyła kurs z zakresu AAC - wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji.
Praktykę zawodową zdobywała podczas zajęć praktycznych m.in. w Szpitalu MSWiA w Warszawie, Centrum Zdrowia Dziecka, Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz pracując w przedszkolach i szkołach.
Pracuje na stanowisku neurologopedy. Prywatnie jest mamą dwójki uroczych dzieci. Lubi spędzać czas na łonie natury m.in. pielęgnując rośliny i jeżdżąc na rowerze.
Z wykształcenia technik dentystyczny oraz zootechnik, z zamiłowania opiekun dzieci, przed którymi stoją nie lada wyzwania. W pracy największą satysfakcję daje jej radość i uśmiech podopiecznych.
W celu poszerzenia swoich kwalifikacji ukończyła III-stopniowy bazowy kurs terapii behawioralnej, a także wzięła aktywny udział w warsztatach I stopnia dotyczących wprowadzenia komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością.
SYLWIA SZYMAŃSKA
Od roku 2015 jestem absolwentką Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku Oligofrenopedagog. Skończyłam również studia na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym na kierunku pedagogika Opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną. Ukończyłam liczne kursy dokształcające między innymi: Terapię ręki, Trening umiejętności społecznych, Trening jedzenia, Picture Exchange Communication System. W roku 2016 rozpoczęłam staranie o otrzymanie Licencji Terapeuty Behawioralnego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując, w jako asystent hipnoterapeuty, nauczyciel w przedszkolu, prowadząc indywidualną terapię z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi oraz jako nauczyciel w szkole podstawowej z dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. W pracy z dzieckiem najważniejsze jest dla mnie poczucie bezpieczeństwa i zaufanie, którym obdarza mnie dziecko i rodzic oraz uśmiech dziecka podczas z zajęć, które prowadzę. Obecnie wychowawca w grupie Niebieskiej.
LIDIA ORZECHOWSKA
RÓŻA MICHALSKA
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Psychologia kliniczna, hipoterapeuta PTHip. Od 2010r. zdobywa doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi niepełnosprawnościami.
Obecnie po kursie bazowym terapii behawioralnej. Od września 2017 pracuje w przedszkolu jako psycholog prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe.
Prywatnie mama, miłośniczka koni oraz wycieczek po górach i rezerwatach przyrodniczych
KINGA OLECHOWSKA
Absolwentka studiów I stopnia na kierunku pedagogika specjalna, specjalność- logopedia w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (obecnie kontynuuje tam studia II stopnia ). Ukończyła m.in. roczny staż w Centrum Terapii Autyzmu, kurs Makaton I i II stopień, oraz brała udział w wielu konferencjach i szkoleniach o tematyce logopedycznej.
Odbyła liczne praktyki w szpitalach (Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Szpitalu Grochowskim), poraniach, szkołach i przedszkolach.
Prywatnie miłośniczka gór, wspinaczki i długich spacerów.
Asystent grupy Fioletowej
pomoc nauczyciela i pomoc wychowawcy
Odbyte kursy i szkolenia:
1.Trening jedzenia - jak pomóc dzieciom prezentującym wybiórczość pokarmową oraz inne trudności z karmieniem.
2.Terapia behawioralna w teorii i praktyce - 3-modułowy kurs bazowy
3.TUS-Trening Umiejętności Społecznych-Grupowa forma pracy z dziećmi z ASD
ANNA KOPIK
MAJA NIEDŹWIEDZKA
Jest absolwentką Psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie. Praca w Helenowie to spełnienie wielkich marzeń o pracy z dziećmi. W naszym Przedszkolu prowadzi zajęcia indywidualne oraz grupowe treningi umiejętności społecznych. Ukończyła III modułowy Kurs Bazowy Terapii Behawioralnej.
Bliskie mojemu sercu jest pojęcie integracji w psychologii. Dlatego poszerzam swoje horyzonty na studiach w Szkole Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku ReGeneRacja i Laboratorium Psychoterapii w nurcie psychodynamicznym.
Przyjemnością w wolnych chwilach jest dla mnie poznawanie jednego z moich ukochanych krajów - Gruzji.
Od zawsze opiekowała się młodszym rodzeństwem, dziećmi z rodziny i sąsiedztwa. Wokół niecj jest zawsze gromadka małych szkrabów.
Ciocia Ewelina pracuje w naszym przedszkolu od 2015 r. Jest Nauczycielem w grupie Żółtej. Przy niej dzieciom nie zabraknie pieszczot i przytulańców. Zawsze jest uśmiechnięta i swoją energią zaraża podopiecznych.
Skończyła studia na kierunki Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, a także Pedagogika specjalna.
EWELINA ŚLIWECKA
ANETA DESKA
Absolwentka Akademii Podlaskiej w Siedlcach.
Uwielbia las w każdej postaci i spacery po nim. Dodatkowo interesuje się literaturą, muzyką i krajami skandynawskimi, a w szczególności Norwegią.
Wychowawca grupy Pomarańczowej
NATALIA
WYTRYCHOWSKA
Jestem studentką fizjoterapii w Wyższej Szkole Rehabilitacji. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne oraz kurs bazowy Terapii Behawioralnej.
Pracuję w grupie Zielonej jako specjalista w zakresie zabawy i terapii ruchowej. Helenów poznałam podczas praktyk studenckich i widziałam, że chcę tu zostać na dłużej.
Chcę nadal uczyć się i poszerzać swoje kwalifikacje, aby być dobrym fizjoterapeutą. Moją pasją są wycieczki w góry. Praca z dziećmi daje radość każdego dnia.
AGATA STĘPNIEWSKA
Jest certyfikowanym terapeuta behawioralnym, oligofrenopedagogiem.
Ukończyła liczne szkolenia dotyczące terapii osób z zaburzeniami rozwoju oraz szkolenia z zakresu komunikacji wspomagającej (PECS, Makaton). Specjalizuje się w pracy z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera i ADHD.
Od 2012 roku związana z Przedszkolem TPD.
Prowadzi grupę Niebieską, indywidualne zajęcia terapeutyczne oraz wspiera młodszych specjalistów.
ANNA KRYCZYK
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna, wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z zakresu Pedagogika Specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
W celu podniesienia swoich kwalifikacji brałam udział w kursach: bazowy w terapii behawioralnej, TUS, Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu - interwencje behawioralne, AAC- komunikacja wspomagająca i alternatywna I i II stopnia, Terapia dziecka z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Pracuję w grupie Fioletowej jako nauczyciel-wychowawca oraz prowadzę zajęcia indywidualne z dziećmi.
Swoje pierwsze doświadczenia w pracy z dziećmi zdobyłam w Centrum Terapii Dzieci i Młodzieży w Mińsku Mazowieckim. Nadal będę rozwijać swoje umiejętności i zdobywaną wiedzę potrzebną do pracy z dziećmi.
NATALIA WITAK
Od zawsze lubiłam towarzystwo dzieci. Wspólna zabawa z nimi dawała mi dużo radości i satysfakcji. Postanowiłam, że chciałabym związać swoje życie zawodowe właśnie z najmłodszymi i tak trafiłam na Akademie Pedagogiki Specjalnej, gdzie ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika specjalna.
Moją specjalnością jest edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Niebawem chcę podjąć dalsze studia, aby poszerzać swój zakres wiedzy i kwalifikacji, by być dobrym pedagogiem i terapeutą.